معرفی نایلون‌های پر مصرف در صنعت کشاورزی

  1. خانه
  2. »
  3. مقالات
  4. »
  5. معرفی نایلون‌های پر مصرف در صنعت کشاورزی

دسته‌ها

برترین مقالات

برچسب‌ها

نایلون پر مصرف کشاورزی
مقالات

نایلون‌ها یکی از تجهیزات پرکاربرد در صنایع مختلف، از جمله صنعت کشاورزی، هستند. نایلون‌های مخصوص کشاورزی به دلیل خصوصیات منحصر به فردشان، از جمله مقاومت در برابر آب، حرارت، اشعه UV و خوردگی، جایگاه ویژه‌ای در صنعت کشاورزی دارند. در این مقاله، قصد داریم به معرفی نایلون‌های پر مصرف کشاورزی بپردازیم با ما همراه باشید.

نایلون کشاورزی

پلاستیک‌های کشاورزی به منظور مراقب از محصولات کشاورزی در برابر تغییرات آب و هوایی مورد استفاده‌ی کشاورزان قرار می‌گیرد. اما کاربردهای این محصول به همین خلاصه نمی‌شود. پلاستیک‌های کشاورزی به دلیل شافیتی که دارند باعث می‌شوند نور بیشتری به گیاهان برسد. همچنین با داشتن خاصیت آنتی یووی مانع آسیب دیدن گیاهان در برابر اشعه فرابنفش خورشید می‌شود. با استفاده از این پلاستیک‌ها می‌توان هر محصولی را در خارج از فصل پرورش داد. نایلون‌های کشاورزی انواع مختلفی دارند و هرکدام با کاربرد خاصی که دارند کشاورزی را آسان می‌کنند.

انواع نایلون‌های مخصوص کشاورزی

نایلون‌های مخصوص کشاورزی بر اساس کاربردی که دارند در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند:

نایلون گلخانه

نایلون گلخانه یکی از پرکاربردترین پلاستیک‌های صنعت کشاورزی است. این نایلون، به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مثل عایق حرارتی عالی، نورپردازی مناسب، و مقاومت در برابر آفت‌ها و آب، برای ایجاد یک محیط کشت بهینه و حفاظت از گیاهان در برابر شرایط نامناسب محیطی به کار می‌رود. از این پلاستیک برای تنظیم دما و رطوبت داخل گلخانه، جلوگیری از ورود آفت‌ها، و حفظ تغذیه مناسب گیاهان استفاده می‌شود. استفاده از نایلون گلخانه به کشاورزان این امکان را می‌دهد که در هر فصلی که شرایط نامساعد است، محصولات خود را با کیفیت بالا کشت نمایند و در نتیجه به بهره‌وری و سوددهی بیشتر در کشاورزی دست یابند.

نایلون مالچ

نایلون‌های مالچ جایگزین مالچ‌های طبیعی هستند که در گذشته کشاورزان به منظور کنترل علف‌های هرز، حفظ رطوبت خاک و محافظت از ریشه‌ها استفاده می‌کردند. مالچ‌های طبیعی شامل علوفه، کاه، کلش، پوست درخت، چوب خرد شده، برگ و خاک اره است. نایلون‌های مالچ علاوه بر فواید مالچ‌های طبیعی فواید دیگری از جمله، کاهش فرسایش خاک در اثر باد و باران، جلوگیری از یخ زدگی ریشه گیاه در فصول سرد، کاهش میزان آب مصرفی و کاهش میزان تبخیر از سطح خاک دارند.

نایلون یووی

نایلون‌های دارای خاصیت آنتی یووی برای محافظت از گیاهان در مقابل تابش‌های مضر اشعه‌های UV خورشید به کار می‌رود. این نوع نایلون، با خصوصیات و ویژگی‌های خاصی همچون مقاومت بسیار بالا در برابر اشعه‌های UV، انعطاف‌پذیری مناسب و مقاومت در برابر خوردگی و پارگی، به عنوان یک پوشش مؤثر برای گیاهان کشاورزی شناخته می‌شود. نایلون یووی دار برای ایجاد شرایط محیطی ایده‌آل برای رشد و توسعه گیاهان، جلوگیری از آسیب‌های ناشی از اشعه‌های UV، و افزایش بازدهی محصولات کاربرد دارد و به کشاورزان این امکان را می‌دهد تا محصولات خود را به بهترین شکل و با کیفیت عالی تولید نمایند.

نایلون عریض

نایلون عریض، یکی از نایلون‌های پر مصرف در کشاورزی است. این نایلون‌ها در صنایع دیگر از جمله صنعت ساختمان سازی نیز کاربرد دارند. این نایلون‌ها با عرض بلند و ضخامت بالا برای استفاده در کشاورزی تولید می‌شوند. همچنین این نایلون‌ها در رنگ بندی مختلف و در ابعاد و سایزهای مختلف قابل تولید هستند.

نایلون سیلو

نایلون سیلو که با نام نایلون سیلاژ نیز شناخته می‌شود، برای بسته بندی علوفه مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین جهت می‌توان آن را در دسته‌ی نایلون‌های کشاورزی قرار داد. کاربرد این نایلون‌ها این است که علوفه را برای فصول سرد سال بسته بندی و نگهداری کند تا در زمانی که علوفه برای حیوانات فراهم نیست بتوان از علوفه‌ی بسته بندی شده استفاده نمود.

جمع‌بندی

در این مقاله با انواع نایلون‌های کشاورزی آشنا شدیم. نایلون‌هایی که در صنعت کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در واقع نایلون‌های عریض هستند که با اضافه نمودن افزودنی‌ها، خواص مورد نیاز و با افزودن مستربچ‌های رنگی، رنگ دلخواه  به دست می‌آید. اگر قصد خرید انواع نایلون‌های عریض و کشاورزی را دارید با کارشناسان طلوع پلاست در تماس باشید.

نوشتهٔ پیشین
آشنایی با جرقه گیری نایلون‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید