نایلکس چیست و چه کاربردی دارد؟

  1. خانه
  2. »
  3. مقالات
  4. »
  5. نایلکس چیست و چه کاربردی دارد؟

دسته‌ها

برترین مقالات

برچسب‌ها

خرید انواع نایلکس
مقالات

نایلکس‌‌‌ها کیسه‌های پلاستیکی هستند که در فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها به عنوان یک ابزار برای حمل محصولات خریداری شده توسط مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرند. نایلکس‌ها تحمل وزن بالایی دارند و همچنین امکان چاپ بر روی آن‌ها وجود دارد. نایلکس‌ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود که می‌توان به نایلکس حمل مواد غذایی و میوه، نایلکس کیسه فریزر، سفره‌های یک بار مصرف، دستکش های یکبار مصرف، کیسه زباله و موارد دیگر اشاره کرد. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق نایلکس‌ها و کاربردهای آن‌ها بپردازیم.

مواد اولیه تولید نایلکس

نایلکس‌ها بر پایه پلی اتیلن سنگین تولید می‌شوند یعنی حدود 80 درصد آن‌ها از پلی اتیلن سنگین و 20 درصد از پلی اتیلن سبک تولید می‌شوند. افزودن پلی اتیلن سبک به ترکیبات مواد اولیه نایلکس به آن شفافیت، نرمی و امکان دوخت بهتر را می‌دهد.

انواع نایلکس طلوع پلاست پرشین

طلوع پلاست پرشین انواع نایلکس‌ها از جمله موارد زیر را با بهترین متریال و کیفیت تولید می‌کند:

کاربرد نایلکس‌‌ها

 نایلکس به دلیل سختی و تحمل وزن بالاتر، جهت استفاده در اصنافی که با محصولات نسبتا سنگین وزن سر و کار دارند مثل تره بار و میوه فروشی مناسب است.

عدامل موثر بر کیفیت نایلکس

مواردی که در تولید نایلکس حايز اهمیت هستند تا این محصول با کیفیت بالاتری تولید شود شامل موارد زیر است:

  1. مواد اولیه: مواد اولیه‌ای که در تولید نایلکس به کار می‌رود، نقش بسیار مهمی در تعیین کیفیت آن دارد. همانطور که اشاره شد مواد اولیه‌ی نایلکس شامل ۸۰ درصد پلی اتیلن سنگین و ۲۰ درصد پلی اتیلن سبک است که استفاده از پلی اتیلن سبک، باعث براقیت بیشتر، دوخت بهتر و لطافت بالاتر محصول می‌شود.
  2. نوع دوخت: نوع دوختی که در تولید نایلکس به کار می‌رود عامل بسیار مهمی است و بر میزان استحکام آن تاثیر به سزایی دارد. دوخت مناسب و با کیفیت از پاره شدن نایلکس جلوگیری می‌کند.
  3. دستگاه تولید: بهترین دستگاه برای تولید نایلکس، دستگاه سه لایه است که می‌تواند محصول بسیار با کیفیتی را تولید کند. در این میان دستگاه برش، دوخت، چاپ و پانچ نیز از اهمیت بالایی برخوردارند. برای چاپ نایلکس‌های تبلیغاتی از دستگاه چاپ هلیو و فلکسو استفاده می‌کنند که چاپ هلیو باعث چاپ بسیار با کیفیتی می‌شود و چاپ را تا ۸ رنگ انجام می‌دهد. در چاپ فلکسو نیز عمل چاپ تا ۶ رنگ انجام می‌گیرد.

تفاوت نایلون و نایلکس

پلاستیک‌هایی که نرم هستند و وقتی مچاله می‌کنیم صدای کم‌تری دارند نایلون و پلاستیک‌هایی که نسبتا خشک هستند و بعد از مچاله شدن صدا می‌دهند و خش خش می‌کنند نایلکس هستند. برای آشنایی بیشتر با تفاوت نایلون و نایلکس به مقاله‌ی مربوطه مراجعه فرمایید.

کلام آخر

در این مقاله به بررسی نایلکس، ویژگی‌ها و مشخصات انواع این محصول پرداختیم. نایلکس‌ها از لحاظ شکل ظاهری دارای تنوع هستند. مانند دسته زنبیلی، بی دسته، دسته موزی و رکابی. همچنین می‌توان نایلکس‌ها بر اساس رنگ تقسیم بندی کرد. اگر قصد خرید انواع نایلکس را دارید با کارشناسان طلوع پلاست پرشین در تماس باشید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نوشتهٔ بعدی
افزودنی آنتی ویروس بر نایلون‌ها چه اثری می‌گذارد؟
نوشتهٔ پیشین
فیلم پلی اتیلن چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید